čtvrtek 12. června 2014

Carpe noctem - 5.díl

Zdravím!
Po dlouhé době jsem opět zde. Myslím, že nemá smysl zde uvádět věci, které mě od psaní odvádějí. Každý z nás disponuje jen omezeným časem. A někteří ani nejsou pány svého času...

Ale teď k povídce. Vrátíme se k okamžiku, kdy má Ezra namále. Jak se ze zapeklité situace dostane? A co potom?

Čtěte a dozvíte se více...

P.S. Je to kratší, ale snad alespoň něco potěší...

Jah

V poslední chvíli chytnu toho hrdinu kolem pasu a smýknu jím za sebe. Poté se postavím čelem k té vrčící potvoře a přivolám na pomoc sílu měsíce. Každou mojí buňku v těle zaplaví stříbrná síla a po lesní mýtině se rozlije měsíční záře. Takovéto síle ta bestie nemá šanci vzdorovat s jasným pufnutím zmizí.

Je to pro mě překvapení, protože jsem čekal něco okázalejšího než pouhé puf, ale na druhou stranu vidina toho, jak se kousky tohoto tvora rozletí prostorem, mě též moc nenadchla.

To co mě ale už vůbec nebylo po chuti, bylo chování toho idiota. Zlostně se otočím na postavičku, která by se měla za mými zády krčit strachy. Místo toho mě to tintítko probodávalo zlostnými pohledy.
"Můžete mi vysvětlit, co to mělo znamenat?" oboří se na mě ten človíček

"Myslím, že mi bereš slova z pusy. Nevím sice, co máš za spolky s ďáblem, ale tohle už se tady nebude opakovat!" zamračím se na něj a pokračuju v litanii.
"Je mi jedno jestli tě ten pes či cokoliv jiného bude chtít v budoucnu sežrat, ale ať to není na mých pozemcích!"

"Moc mě těší váš zájem o mojí osobu, ale ten, kdo tady chybil jste vy!" obviní mě to nedochůdče. "Neustále se tady oháníte tím, že je tohle všechno vaše!" při tom rozhodí ruce a pokračuje. "Ale o nic z toho se nestaráte. O školu, o svojí vlastní svatyni ani o bezpečnost celého svého panství. Pokud by to bylo jinak, tak by se sem něco jako temný pes nemohl vůbec dostat!"

Zatnu zuby. Tak tohle vážně přehnal! "Ano, všechno tady je mé! O školu se nestarám, protože jsem ji tady vůbec nechtěl. Ale jelikož se vy lidé, pořád jen někam cpete, tak jsem musel udělat obchod s ďáblem. Mohli jste si tady postavit školu, ale mě jste měli dát svatý pokoj, ale to vy ne! Berete všechno, ale na oplátku nedáváte nic! A svatyně! Ta je mi ukradená! Já jsem o ni nestál. To zase ve - lidi! Čekali jste, že si mě její stavbou nakloníte a pak jsem byl já ten špatný, když jsem na vaše modlitby neodpovídal. A o bezpečnost svého území se starám. Proto mi bylo jasné, že s tvým příchodem půjde všechno do kytek. Ten temný stín se za tebou táhne jako černá smola. Ten temný pes není moje chyba, ale tvoje!" vychrlím ze sebe už dlouho zadržovanou hořkost. Pádnost svých obvinění si uvědomím v další vteřině. Rychle se otočím na to tintítko, které je po celou dobu mého obviňování ticho.

"Máte pravdu," pronese tak strašně klidným a studeným hlasem až mě samotnému zatrne. "Temnota je vždy se mnou a ten pes je jen začátek." Bez dalšího vysvětlení se pokusí zvednout. Moc se mu to nepovede a je jen s podivem, že se neválí opět na zemi. Chci mu pomoct, ale ani nestačím natáhnout ruku, když se na opět podívá TÍM pohledem. A poté zmizí. Překvapeně zamrkám, ale bojovníka za svobodu nikde nevidím.
Nechápu, jak to udělal.
Povzdechnu si a stočím pohled na zářící měsíc.

"Vždyť jí vím," zavrčím na tu zářící kouli. "Moc dobře vím, že jsem to přehnal, ale co mám teď dělat?"

O několik dní později…

Sedím na jednom z kamenů ohraničujících moji svatyni a čekám. Haštal po mě neustále hází ty svoje pohledy, ale já se ani nehnu. Celou dobu se ze mě ta liška snaží vypáčit, co se tu noc před pár dny stalo, ale má smůlu. Ze mě nic nedostane.
I když se to snažím nedat najevo, čekám na sebemenší pohyb na okraji lesa, abych věděl, že přišel, ale zatím se tak nestalo.
Vím, že se chovám jako naprostý idiot a místo toho, abych si užíval své znovunabyté samoty, tak jen čekám na svého nechtěného společníka.
Kruci! Kdy se z něj stal můj společník?
Jsem naštvaný na něj i sám na sebe a jen se silným sebezapřením si to tady nerázuju sem a tam. Jsem přeci jen bůh a jako takový se mám i budu chovat.
Všechny moje dobré úmysly ale málem vezmou za své, když uslyším praskání větviček a zvuk blížících se kroků. Už už chci vstát, když v tom si uvědomím, že slyším místo jedno páru nohou dva. Trochu se nenápadně natočím a kouknu na ty opovážlivce.
To si to nedochůdče s sebou vzalo někoho na pomoc? A ani nevím proč, ale naštve mě to. Už jsou to tři dny a ten studentík se nenamáhal přijít. Není snad jeho povinností starat se o mě… tedy o mojí svatyni?! A on se místo toho někde fláká a ještě si někoho přivede? Zlostně přimhouřím oči. Kdo jen to s ním může být…?
Zbytek už nedomyslím, protože příchozí se objevili na scéně…


Komentáře z Blogu.cz:

Úžasné jako vždy! :)
2 L. L. | Web | 12. listopadu 2012 v 17:41 | Reagovat
Báječné! Jsem zvědavá, koho si to přivedl :)
3 paks paks | 13. listopadu 2012 v 17:25 | Reagovat
moc pekne by me zajimalo kam to zmizel a jak se to mezi nimi bude dal vyvyje:D doufam, ze dalsi dil bude co nevidet
4 Ayumi Ayumi | 13. listopadu 2012 v 22:01 | Reagovat
Božííí!! Též mě zajímá, jak to bude dál, ale koho ne, že? :D Moc pěkně napsané a snad další dílek bude brzy :D
5 Lului Lului | E-mail | Web | 13. listopadu 2012 v 22:27 | Reagovat
Úžasné, jako vždy, už se zase moc těším na další kapitolu. Zajímá mě, koho si to sebou přivedl a jestli to vůbec je on. A jsem zvědavá, co on je tedy zač, že po něm jdou.
Doufám, že nová kapitola tu bude co nejdřív =)
6 katka katka | 13. listopadu 2012 v 22:30 | Reagovat
skvělý pár, umí si tak krásně lézt navzájem  na nervy že už nikoho nepotřebují, to bude ještě hodně zajímavé
7 Sayuri-hime Sayuri-hime | E-mail | Web | 14. listopadu 2012 v 22:38 | Reagovat
Na nový díl jsem čekala jako na zázrak. Už jsem netrpělivostí začala šílet :)
8 Rhea Rhea | 16. listopadu 2012 v 9:29 | Reagovat
Super, jsem nadšená. :-D
9 Yukiko Yukiko | 17. listopadu 2012 v 22:08 | Reagovat
ježíš! další díl! to je boží! zajímalo by mě kdo to je :D

Žádné komentáře:

Okomentovat